Regeneracja alternatorów

Regeneracja alternatorów to doskonały sposób na przywrócenie pełnej sprawności każdej prądnicy stosowanej do zasilania akumulatorów stosowanych w pojazdach spalinowych. Kompleksowy proces regeneracji alternatora pozwala uzyskać parametry jakościowe i użytkowe takie jak w przypadku fabrycznie nowego urządzenia. Co więcej, zregenerowany alternator jest objęty odpowiednią gwarancją, która zabezpiecza interesy kupującego tak jak gwarancja producenta fabrycznie nowych urządzeń. Regeneracja alternatora to proces złożony. Wymaga demontażu urządzenia z pojazdu i dokładnych oględzin stanu technicznego każdego z elementów. 

Jak wygląda proces regeneracji alternatorów?

W trakcie ocenie podejmuje się wszystkie części alternatora włącznie z obudową. Po zakwalifikowaniu elementów, które nadają się do ponownego montażu, zostają one poddane odpowiedniemu procesowi przygotowawczemu. Wszystkie części są dokładnie oczyszczane i zabezpieczane. Jeżeli to konieczne, poddaje się je dodatkowej obróbce w celu przywrócenia oczekiwanych parametrów użytkowych. Elementy, których nie da się ponownie zamontować, są wymieniane na fabrycznie nowe. Dzięki takiej procedurze zregenerowany alternator zostaje przywrócony do stanu technicznego urządzenia fabrycznie nowego, co umożliwia dalszą intensywną wieloletnią eksploatację.

Zalety regeneracji alternatora?

Kiedy warto pomyśleć o regeneracji alternatora? Kompleksowa diagnoza i regeneracja to dobre rozwiązanie w przypadku awarii alternatora, który jest intensywnie eksploatowany już przez dłuższy czas. O ile w przypadku drobnych usterek można zdecydować się na szybką naprawę, to i tak warto rozważyć kompleksową regenerację. Zaletą takiego podejścia jest przywrócenie całego urządzenia do pełnej sprawności technicznej. Gwarantuje to, że użytkownik nie będzie nękany kolejnymi usterkami alternatora, do których mogłoby dojść z powodu zużycia lub uszkodzenia niewymienionych w trakcie naprawy elementów. Dodatkowym argumentem przemawiającym za regeneracją alternatora jest korzystna cena takiej usługi. Kompleksowa regeneracja niekoniecznie musi pochłonąć więcej czasu niż szybka naprawa. Dzięki regeneracji użytkownik otrzymuje urządzenie o parametrach technicznych fabrycznie nowego alternatora za ułamek jego ceny. Ponadto, regenerowany alternator, tak jak nowy, jest objęty gwarancją.

Objawy usterki alternatora

Usterka alternatora objawia się w charakterystyczny sposób. Kierowca może obserwować sygnalizację braku ładowania na desce rozdzielczej oraz problem z brakiem zasilania z powodu rozładowanego akumulatora. Uwagę użytkownika pojazdu powinny zwrócić powtarzające się problemy z rozładowanym akumulatorem, przygasające światła, migające kontrolka braku ładowania, jak również często przepalające się żarówki w samochodzie. Wymienionym wyżej objawom często towarzyszą charakterystyczne odgłosy dobiegające spod maski. Piszczenie i odgłos ślizgania się paska alternatora może wynikać z jego niewłaściwego napięcia. Uszkodzenia mechaniczne alternatora mogą powodować niepokojące odgłosy mechaniczne, które z pewnością zwrócą uwagę użytkownika pojazdu. 

 

Na co zwrócić uwagę, gdy pojawia się problem z alternatorem?

  1. Napięcie paska alternatora – alternator zamienia energię mechaniczną na elektryczną. Jest napędzany paskiem. Niewłaściwy montaż alternatora, w tym zbyt słabe lub zbyt mocne napięcia paska, może powodować problem z prawidłowym funkcjonowaniem urządzenia. Słabo napięty pasek będzie objawiać się charakterystycznym piszczeniem i problemem z ładowaniem, który może być sygnalizowany kontrolką ładowania lub przez przygasające światła. Zbyt mocne naprężenie będzie powodować przyspieszone zużycie paska, koła pasowego i łożysk. Może doprowadzić do zerwania paska napędzającego alternator.
  2. Uszkodzenie regulatora napięcia – jak sama nazwa wskazuje, regulator napięcia reguluje wartość napięcia podawanego przez alternator. W przypadku usterki tego elementu może dojść do problemu z ładowaniem. Może pojawić się problem z szybko przepalającymi się żarówkami.
  3. Zużycie szczotek węglowych – zużycie szczotek węglowych uniemożliwia produkcję prądu. Szczotki to jeden z elementów zużywających się w trakcie eksploatacji. Zużycie szczotek będzie powodować problem z ładowaniem, co sygnalizuje kontrolka. Może być też widoczny efekt przygasania świateł. 
  4. Zatarcie alternatora – intensywna eksploatacja, korozja i zanieczyszczenia oraz przegrzanie alternatora może doprowadzić do jego zatarcia. W takim przypadku obserwuje się brak ładowania i problem z przygasaniem silnika (alternator może hamować jednostkę napędową).
  5. Przepalenie uzwojenia stojana lub wirnika – przepalenie uzwojenia uniemożliwia produkcję energii i doprowadza do problemu z ładowaniem akumulatora.
  6. Mechaniczne uszkodzenie obudowy – czasem obudowa alternatora ulega mechanicznemu uszkodzeniu. To usterka, która prowadzi do uszkodzeń mechanicznych kolejnych elementów alternatora. Może objawić się charakterystycznymi odgłosami dobiegającymi spod maski.