Naprawa retarderów elektromagnetycznych i olejowych

Wykonujemy naprawy i kompleksowe regeneracje retarderów elektromagnetycznych i hydrokinetycznych Telma, Voith, Allison i ZF. W ramach oferowanych usług realizujemy dokładny proces weryfikacji wszystkich komponentów używanych retarderów. W trakcie każdy element i część jest weryfikowana pod kątem bezpieczeństwa i możliwości jej dalszej eksploatacji. Elementy zakwalifikowane do ponownego montażu w układzie zwalniacza przechodzą stosowną obróbkę, dzięki której przywraca się im parametry fabrycznie nowych komponentów. 

Części zużyte, które nie nadają się do ponownego montażu, zostają wymienione na nowe lub używane części regenerowane – o ile są dostępne. Kompleksowa regeneracja retardera gwarantuje, że urządzenie będzie w pełni sprawne. Celem jest zagwarantowanie bezpieczeństwa i komfortu na takim poziomie, jaki oferuje fabrycznie nowy retarder zamontowany w pojeździe na pierwszy montaż. Nasza firma dysponuje odpowiednim zapleczem do regeneracji wszystkich rodzajów zwalniaczy stosowanych we współczesnych pojazdach. Zachęcamy do kontaktu i rozmowy w sprawie przywrócenia pełnej sprawności państwa retarderów.

Zastosowanie retarderów

Retardery lub inaczej zwalniacze albo, innymi słowy, hamulce górskie mają na celu odciążenie układu hamowania w ciężkich pojazdach samochodowych, takich jak autobusy, samochody ciężarowe i różnego rodzaju maszyny. Zwalniacz jest używany w celu uniknięcia niekontrolowanego wzrostu prędkości, do którego może dojść w pojazdach o dużej ładowności w przypadku długich zjazdów lub podczas jazdy w cyklu miejskim. Zastosowanie retardera zapobiega przegrzewaniu się hamulców pojazdu, ogranicza zużycie okładzin i zapobiega utracie skuteczności układu hamulcowego, tak aby był gotowy do użycia w razie potrzeby. Retardery mogą być używane osobno lub razem z hamulcem zasadniczym pojazdu. 

Zadaniem retardera jest zwiększenie komfortu i zapewnienie kontroli nad pojazdem w każdych warunkach. Układ zwalniacza to element intensywnie eksploatowany, który wymaga regularnej obsługi technicznej i profesjonalnych napraw. Nasza firma specjalizuje się w regeneracji retarderów elektromagnetycznych Telma oraz zwalniaczy hydrokinetycznych ZF, Allison i Voith. Oferujemy kompleksowe usługi, których celem jest przywrócenie optymalnej sprawności każdego zwalniacza. Uszkodzony retarder to spore zagrożenie – powoduje nadmierne obciążenie zasadniczego układu hamulcowego. W nowszych pojazdach niesprawny retarder może powodować przełączenie w tryb awaryjny i unieruchomienie pojazdu do czasu usunięcia usterki.

Zwalniacz elektromagnetyczny (Telma)

Zwalniacze elektromagnetyczne Telma działają na zasadzie indukowania prądów wirowych, których siła jest skierowana w przeciwnym kierunku do elektromagnetycznej tarczy hamulcowej zamontowanej na wale napędowym. W związku z tym działa hamująco. Zwalniacz elektromagnetyczny jest stosowany w różnego rodzaju pojazdach. Urządzenia tego typu wykorzystuje się w samochodach ciężarowych, autobusach oraz w maszynach budowlanych i rolniczych. Retardery elektromagnetyczne można zamontować w każdym pojeździe, w którym jest na to miejsce. 

Dostępne są retardery elektromagnetyczne do montażu na wale napędowym oraz zwalniacze do montażu w zespole za skrzynią biegów lub przed mostem napędowym pojazdu. Zwalniacze elektromagnetyczne składają się z rotorów zamontowanych na wale napędowym i cewek (statora), które po podaniu napięcia generują prąd wirowy hamujący rotor. Zwalniacze elektromagnetyczne są wydajne oraz łatwe do montażu i obsłudze technicznej, co sprawia, że są często stosowane. 

Zwalniacz olejowy

Retardery hydrokinetyczne stosuje się do hamowania pojazdów ciężarowych i autobusów wyposażonych w manualne i automatyczne skrzynie biegów oraz w maszynach budowlanych i rolniczych. Działanie zwalniacza olejowego wymaga wypełnienia przestrzeni roboczej olejem. Im większy stopień wypełnienia, tym większa siła hamowania. Zwalniacz hydrokinetyczny działa na takiej zasadzie jak sprzęgło hydrokinetyczne. Jego zaletą jest m.in. trwałość, duża pojemność energetyczna, niezawodność i skuteczność oraz mały stosunek masy do uzyskiwanego momentu hamowania. 

Stosuje się kilka rodzajów zwalniaczy hydrokinetycznych. W niektórych pojazdach stosowane są hydrokinetyczne retardery podwoziowe montowane w układzie szeregowym w osi przeniesienia napędu jako element zespolony ze skrzynią biegów lub jako łożysko podporowe dzielonego wału napędowego. W użyciu są także zwalniacze olejowe mocowane w układzie równoległym. W takim układzie przełożenie zwalniające uzyskuje się dzięki dodatkowej przekładni. W niektórych pojazdach zastosowano zwalniacze tego typu zintegrowane ze skrzynią biegów.

Retarder regeneracja

Zajmujemy się regeneracją retarderów – retarder regeneracja

Ten post ma jeden komentarz

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.